- Blog
-
by MM Medestetica
U suvremenom svijetu koji poštuje – ili bi barem trebao poštovati – različitosti, ženska ljepota ne podliježe strogim definicijama. Najpoželjniji je zapravo postao onaj neki faktor X, spoj čimbenika koji se ne odnose isključivo na izgled, nego podrazumijevaju brojne druge kategorije, poput energije koju osoba isijava, samopouzdanja, duhovitosti, simpatičnosti…
Bitan je – faktor X
Čak i elementi izgleda koji prije nisu bili na top listi privlačnosti – štoviše, smatrali su se neprivlačnima – danas postaju beauty bonus pa, primjerice, modnim pistama suvereno vladaju manekenke s vitiligom (poput kanadske ljepotice Winnie Harlow), plus size modeli, androgine žene… Uglavnom, žene koje su lijepe, svoje i posebne.
Ipak, neki ideali ljepote nadilaze ograničenja povijesnih razdoblja i epoha i ulaze u područje klasike. „ Ljepota se, zapravo, ostvaruje postizanjem zlatnog reza. Što je zlatni rez? To je kompozicijski zakon u kojem se manji dio odnosi prema većem kao veći prema cijeloj kompoziciji. Matematički on iznosi 1,618“, objašnjava dr. Matija Miletić, renomirani zagrebački estetski kirurg kojem je ljepota – zanimanje.
Zlatni rez kao nadahnuće kirurzima
Teorijom zlatnog reza ljudi su se počeli baviti u antici, a njezin se procvat događa u renesansi, kada su brojni umjetnici i znanstvenici tražili savršenstvo u kompozicijama poznatih struktura. Koliko je harmonična struktura važna u radu estetičara, pitali smo našeg sugovornika?
„Poanta zlatnog reza je da je on u temeljima svega onog što je lijepo, sve ide u smjeru savršenog odnosa veličina. Procvat je doživio tijekom renesanse pod okriljem Leonarda da Vincija i „Mone Lise“ te Michelangela Buonarrotija i njegove „Svete obitelji s djetetom“.
U tim okvirima možemo onda definirati i područje kojim se mi bavimo: poanta ljepote u estetskoj je kirurgiji sklad koji nastojimo postići aplikacijom filera ili pak operativnim zahvatima“, otkrio nam je vlasnik zagrebačke ordinacije MM Medestetica kojem je specijalnost zahvat augmentacije usana.
Remodeliranje lica
No, brojne žene k njemu dolaze i kako bi ih (vizualno) pomladio vraćajući volumen njihovim obrazima ili remodelirajući dijelove lica, pri čemu također dobiva priliku za postizanje simetrije.
„Simetrija lica bitan je faktor fizičke ljepote, o čemu su pisali i brojni znanstvenici – pri čemu se pokazalo da se ljepota povećava proporcionalno sa simetrijom i obratno“, rekao nam je naš stručni sugovornik.
Popis najljepših
Ako je suditi po popisu zvijezda koje se redovito nalaze na ljestvicama najljepših – poput, primjerice, Audrey Hepburn, Marilyn Monroe i Twiggy – sklad i pravilne proporcije očito su nam usađeni u podsvijest, premda tu, naravno, ne govorimo o „pravoj“ simetriji koja zapravo na ljudskom licu – ne postoji.
A neke opće poželjne karakteristike su i velike oči, pune usne, lijepa koža i naglašene jagodice koje vam, ako već priroda nije bila darežljiva – ili su pak godine učinile svoje – uvijek može popuniti plastičar.
Personalizirani pristup
„Uz pomoć najnovije tehnologije filera danas se remodelira i oblik lica: osoba, naime, može naglasiti bradu (koja je bila uvučena) ili uljepšavati formu popunjavajući liniju čeljusti“, naglašava dr. Miletić, koji osobnim pristupom – i nakon razgovora sa svakom svojom pacijenticom – određuje što bi se s licem moglo napraviti kako bi se iz njega izvukao maksimum.
Photoshop eksperiment
Naravno, postoji i druga strana priče. Svoj doprinos tezi da popriličan broj teorija treba uzeti „sa zrnom soli“ dao je i modni fotograf Alex John Beck, koji je odlučio provjeriti drži li teorija ljepote i simetrije vodu. Snimio je ljude i na njihovim portretima u photoshopu simulirao simetriju – spajajući dvije lijeve ili dvije desne strane lica. Rezultat nije ispao savršen, nego čak pomalo zbunjujući, neobičan…
A to je i poanta dr. Miletića. „Simetrija možda je neki nedostižni ideal, ali asimetrija je ponekad baš onaj faktor X, ono nešto što ženama daje privlačnost i onu pravu dozu seksepila“, smatra ovaj liječnik. S obzirom na to da mu je ljepota posao – nema razloga da mu ne vjerujemo.